آموزشی

زمان تعویض تسمه تایم ال 90

بهترین زمان تعویض تسمه تایم ال 90

فراموشی زمان تعویض تسمه تایم ال 90 و عدم تعویض به موقع آن می تواند نتایج جبران ناپذیری را برای شما به همراه داشته باشد. لذا می بایست بهترین زمان تعویض تسمه تایم ال 90 را بدانید تا در موعد مقرر تعویض کنید. تسمه تایم ال 90 یکی از مهم ترین بخش های موتور خودرو است که وظیفه دارد بخش های مختلف موتور را با هم هماهنگ کند. در صورت نبودن این تسمه هر بخش در زمان بندی مشخصی حرکت نمی کند و در نتیجه موتور خودرو با مشکل مواجه می شود. در این بخش می خواهیم بهترین زمانی که می توانید تسمه تایم ال 90 خود را تعویض کنید بیان کنیم. برای دریافت اطلاعات با یدک سیتی همراه باشید.

قیمت تسمه تایم ال 90

تسمه تایم خودرو چیست؟

اگر تسمه تایم را از نزدیک دیده باشید می دانید که تسمه تایم یک تسمه لاستیکی آج دار است که با چرخ دنده، میل لنگ و میل بادامک به هم متصل می شود و در نتیجه یک هماهنگی را میان حرکت قطعات ایجاد می کند. این تسمه تضمین می کند که دریچه های ورودی و خروجی موتور به موقع با پیستون ها باز و بسته شوند. در صورتی که ورودی سریع تر از موعد باز شود ممکن است مخلوط سوخت و هوا بیش از حد به داخل محفظه احتراق وارد شود و اگر سوپاپ ای اگزوز خیلی زود باز شوند محفظه احتراق فشار خود را از دست می دهد. در نتیجه تسمه تایم در خودرو یک قطعه کلیدی محسوب می شود.

اطلاعات بیشتر: نحوه چک کردن تسمه تایم ال 90

روش های جلوگیری از پاره شدن تسمه تایم در ال 90

برای جلوگیری از پاره شدن تسمه تایم ال 90، رعایت دستورالعمل های زیر ایده آل است:
1. دفترچه راهنمای خودرو خود را خوانده و فواصل تعویض تسمه تایم رنو ال ۹۰ را با دقت دنبال کنید.
2. در صورتی که زیاد از ماشین خود استفاده نمی کنید و مسافت پیموده شده به اندازه ای نیست که تسمه تایم رنو ال نود خود را عوض کنید اما ،بیش از ۵ سال از تعویض تسمه تایم می‌گذرد حتماً برای بررسی وضعیت تسمه تایم ، خودرو ال نود خود را به تعمیرگاه های مجاز نشان دهید.
3. سر و صدا های خارجی، استشمام بوی های غیر عادی ، اثر یا نشان لکه و آلودگی زیر کاپوت و دود زیاد اگزوز خودرو از جمله نشانه های بالقوه ساییدگی تسمه تایم هستند . راه اندازی دشوار خودرو و عملکرد ناهموار موتور آن از علائم تقریباً مطمئن ساییدگی تسمه تایم رنو ال نود می باشند که نیاز به تعویض دارند.
4. هرگز خودتان اقدام به تعویض تسمه تایم نکنید مگر اینکه مهارت در این زمینه داشته و دارای تجهیزات مناسبی باشید.

بهترین زمان تعویض تسمه تایم ال 90

بهترین زمان تعویض تسمه تایم ال 90

علائم و نشانه های زمان تعویض تسمه تایم ال 90

اغلب پیش از پاره شدن تسمه تایم هیج علائمی را مشاهده نمی کنید چرا که این اتفاق به یکباره صورت می گیرد. اما برخی از شاخص های احتمالی که می توانند نشان از رسیدن زمان تعویض تسمه تایم ال 90 باشند به شرح زیر می باشد:

  • کاهش قدرت موتور که در نتیجه بر عملکرد سیستم های توزیع گاز و احتراق اثر گذاشته و باعث مختل شدن آنها می شود.
  • مشکل در راه اندازی خودرو که در این صورت استارت آزادانه می چرخد اما
  • احتراق انجام نشده و ماشین روشن نمی شود.
  • ایجاد صدای جیغ مانند یا مالش تسمه
  • صدای تیک تیکی که از موتور گوش می رسد که نشان دهنده ساییدگی زیاد
  • دندانه ها و یا نیاز به تعویض پمپ نیز است.
  • نشت روغن
  • روشن شدن چراغ هشدار بررسی موتور
  • لرزش یا تکان خوردن خودرو

بهترین زمان تعویض تسمه تایم ال 90

با توجه به اینکه جنس تسمه تایم لاستیکی است، فرسوده شدن آن در گذشت زمان طبیعی می باشد. لاستیک یک عمر مفید دارد و در صورت تمام شدن عمر مفید هر لحظه می تواند پاره شود. هر خودرویی با توجه به کارکرد یک زمان تعیین شده برای تعویض تسمه تایم دارد. شرکت رنو نیز در دفترچه راهنمای خود بهترین زمان تعویض تسمه تایم ال 90 را هر 4 سال یکبار در نظر گرفته است. در زمان تعیین شده می بایست تسمه تعویض شود تا از پارگی احتمالی آن جلوگیری شود.

شما عزیزان برای خرید تسمه تایم اورجینال ال نود و یا دیگر لوازم یدکی ال 90 می توانید به وب سایت یدک سیتی مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت کنید.

 
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *