آموزشی

بهترین روغن موتور برای رنو

بهترین روغن موتور برای رنو

در این مطلب قصد داریم به مهم ترین سوال شما یعنی بهترین روغن موتور برای رنو پاسخ دهیم. اگر دارای خودرو رنو باشید حتما برای شما هم سوال شده است که چه روغن موتوری بهترین گزینه برای این خودرو خارجی می باشد. روغن موتور یکی از نیازهای اصلی خودرو برای برخورداری از بهترین عملکرد خودرو است. موتور قلب خودرو است و در صورت خرابی می تواند تمامی بخش ها مختل کند.

اما استفاده از روغن موتور مناسب می تواند طول عمر خودرو شما را افزایش دهد. عمر موتور تا حد زیادی به کیفیت روغن موتور شما وابسته است از همین رو برای افزایش طول عمر موتور می بایست روغن موتور باکیفیت استفاده کنید. به نظر شما بهترین روغن موتور برای رنو چیست؟

روغن موتور چیست؟

روغن موتور دارای ترکیب پیچیده ای از روغن های پایه و افزودنی های مختلف است. همه خودروها برای عملکرد صحیح باید روغن موتور مناسبی داشته باشند. در واقع روغن موتور یکی از عناصر ضروری موتور خودرو است و بسیار مهم است. با افزایش طول عمر موتور، اهمیت استفاده از روغن موتور بیشتر احساس می شود.

روغن موتور به عنوان روان کننده نیز شناخته می شود و کاربردهای زیادی دارد. کاهش اصطکاک، سایش و حرارت بین اجزای مکانیکی مرتبط با موتور یکی از کاربردهای آن است. این محصول انواع مختلفی دارد و باید با بهترین روغن موتور برای رنو آشنا شوید. روغن موتور به قلب تپنده ماشین شما، موتوری که آن را نیرو می دهد، عمر طولانی می بخشد. عدم استفاده صحیح از روغن موتور می تواند باعث خرابی موتور و آسیب جدی شود.

نقش روغن موتور در خودرو

نقش اصلی روغن موتور در خودرو روان‌سازی و کاهش اصطکاک میان اجزای موتور است. البته روغن موتورها وظایف مهم دیگری در خودرو نیز برعهده دارند. همانطور که اشاره شد، روغن موتور به عنوان تغذیه برای موتور خودرو کاربرد خواهد داشت بنابراین لازم است که بهترین روغن موتور برای رنو را بشناسید. از جمله نقش‌های روغن موتور در خودرو شامل موارد زیر می‌شود:

  • پیشگیری از زنگ‌زدگی و خوردگی موتور
  • پاک کننده موتور با خرید بهترین روغن موتور مخصوص خودرو رنو
  • تعلیق مواد حاصل از سایش قطعات
  • آب بندی موتور خودرو
  • افزایش طول عمر و کارایی موتور
  • محافظ از سطوح فلزی موتور
بهترین روغن موتور برای رنو

بهترین روغن موتور برای رنو

نکات مهم خرید روغن موتور رنو

به هنگام خرید و یا انتخاب بهترین روغن موتور برای رنو می بایست نکات مهمی را در نظر داشته باشید. روغن موتور یک محصول کاربردی است و هر چند وقت یکبار نیاز به تعویض دارد. برخی از نکاتی که باید در مورد این موضوع بدانید به شرح زیر است:

1- بررسی استانداردهای روغن

استانداردهای مندرج بر روی بطری روغن موتور را بررسی کنید. روغن موتورهای باکیفیت ساخته شده از استاندارد API و ACEA هستند. هریک از این روغن موتورها در انتخاب بهترین روغن موتور مخصوص خودرو رنو موثر خواهند بود.

2- توجه به ویسکوزیته روغن موتور

انتخاب روغن موتور و انواع آن با توجه به شرایط آب و هوایی محل زندگی از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع، به نوع ویسکوزیته روغن موتور بستگی دارد. ویسکوزیته به معنای رقیق یا غلیظ بودن روغن موتور خودرو است. روغن موتور در هوای سرد سفت شده و خودرو در زمستان به سختی روشن می‌شود.

3- انتخاب نوع روغن موتور

عامل مهم دیگر در انتخاب بهترین روغن موتور، توجه به نوع آن است. روغن موتورها از لحاظ روش تولید به سه دسته سنتتیک، نیمه سنتتیک و معمولی تقسیم می‌شوند.

4- تعیین رتبه‌بندی دیزلی یا بنزینی روغن موتور

هنگام خرید بهترین روغن موتور مخصوص خودرو رنو دیزلی یا بنزینی بودن آن را تعیین کنید. موتورهای دیزلی نسبت تراکم بالاتری داشته و بسیار سریع داغ می‌شوند. از همین جهت، در فرمول روغن موتور مورد استفاده مواد پاک کننده بیشتری باید داشته باشد.

5- چک تاییدیه‌ها

روی بطری باید تاییدیه OEM و کدهایی وجود داشته باشد. این کدها بیانگر تاییدیه روغن موتورها از استانداردهای مختلف است.

6- بررسی قیمت روغن موتور

قیمت روغن موتور در بازار متنوع بوده و انتخاب آن به بودجه شما بستگی دارد. نوع روغن موتور، ویسکوزیته، کیفیت، برند سازنده و غیره از جمله عوامل موثر بر قیمت آن هستند. برای مثال روغن موتور خارجی از روغن موتور تولید داخل گران‌تر است. اما در خرید بهترین روغن موتور برای رنو نمونه مرغوب آن را انتخاب کنید.

بهترین روغن موتور برای رنو

روغن موتور از برند الف، ادینول و توتال برای استفاده در خودروهای رنو توصیه می‌شود. شما می توانید روغن موتور خودرو خود را با بهترین کیفیت در مجموعه ایران رنو تعویض کنید. این روغن به تایید شرکت رنو نیز رسیده و از خصوصیات یک روغن موتور باکیفیت برخوردار است. روغن موتور بد به موتور یک خودرو با حساسیت بالا آسیب می‌رساند. شما می توانید روغن موتورهای یاد شده را از مجموعه یدک سیتی تهیه کنید.

بهترین روغن موتور مخصوص خودرو رنو باید استانداردهای لازم را داشته باشد. در غیر اینصورت، صدمات بسیاری به خودرو وارد شده و هزینه بالایی برای صاحب آن به دنبال خواهد داشت. امروزه روغن موتورهای بی کیفیت بسیاری به بازار عرضه شده و در انتخاب نمونه مرغوب آن باید هوشیار باشید. روغن موتور تقلبی عواقب جبران نا‌پذیری برای سیستم خودروهای رنو به دنبال دارد.

بهترین روغن موتور برای رنو

بهترین روغن موتور برای رنو

بهترین روغن موتور برای ساندرو

برای تمامی خودروهای رنو می توانید روغن موتوهایی که بیان شد استفاده کنید. شما عزیزان می توانید برای دریافت قیمت روغن موتور ساندرو روی لینک کلیک کنید اطلاعات لازم را دریافت کنید و یا اینکه با شماره های درج شده تماس بگیرید. برای خرید و یا مشاهده لیست قیمت لوازم یدکی ساندرو کلیک کنید.

بهترین روغن موتور برای مگان

برای تمامی خودروهای رنو می توانید روغن موتوهایی که بیان شد استفاده کنید. شما عزیزان می توانید برای دریافت قیمت روغن موتور مگان روی لینک کلیک کنید اطلاعات لازم را دریافت کنید و یا اینکه با شماره های درج شده تماس بگیرید. برای خرید و یا مشاهده لیست قیمت لوازم یدکی مگان کلیک کنید.

بهترین روغن موتور برای ال نود

برای تمامی خودروهای رنو می توانید روغن موتوهایی که بیان شد استفاده کنید. شما عزیزان می توانید برای دریافت قیمت روغن موتور ال نود روی لینک کلیک کنید اطلاعات لازم را دریافت کنید و یا اینکه با شماره های درج شده تماس بگیرید. برای خرید و یا مشاهده لیست قیمت لوازم یدکی ال 90 کلیک کنید.

بهترین روغن موتور برای تالیسمان

برای تمامی خودروهای رنو می توانید روغن موتوهایی که بیان شد استفاده کنید. شما عزیزان می توانید برای دریافت قیمت روغن موتور تالیسمان روی لینک کلیک کنید اطلاعات لازم را دریافت کنید و یا اینکه با شماره های درج شده تماس بگیرید.

بهترین روغن موتور برای کپچر

برای تمامی خودروهای رنو می توانید روغن موتوهایی که بیان شد استفاده کنید. شما عزیزان می توانید برای دریافت قیمت روغن موتور کپچر روی لینک کلیک کنید اطلاعات لازم را دریافت کنید و یا اینکه با شماره های درج شده تماس بگیرید.

بهترین روغن موتور برای داستر

برای تمامی خودروهای رنو می توانید روغن موتوهایی که بیان شد استفاده کنید. شما عزیزان می توانید برای دریافت قیمت روغن موتور داستر روی لینک کلیک کنید اطلاعات لازم را دریافت کنید و یا اینکه با شماره های درج شده تماس بگیرید.

بهترین روغن موتور برای سیمبل

برای تمامی خودروهای رنو می توانید روغن موتوهایی که بیان شد استفاده کنید. شما عزیزان می توانید برای دریافت قیمت روغن موتور سیمبل روی لینک کلیک کنید اطلاعات لازم را دریافت کنید و یا اینکه با شماره های درج شده تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *