آموزشی

بهترین روغن موتور برای ال نود

بهترین روغن موتور برای ال نود

بهترین روغن موتور برای ال نود

انتخاب بهترین روغن موتور برای ال نود کار سخت و مهمی است، آن هم به این دلیل که نقش روغن در موتور هر خودرویی از جمله ال 90 بسیار مهم و حیاتی است. روغن موتور در خودرو نقشی بسیار مهم و حیاتی دارد و بدون آن خودرو امکان کار را به هیچ وجه نخواهد داشت. روغن در موتور نقش روانکاری دارد و بدون آن امکان کنترل اصطکاک و حرارت خودرو وجود نخواهد داشت. برای این که بیشتر در مورد روغن موتور، و به ویژه بهترین روغن موتور برای ال نود که از مهم ترین مباحث در زمان پرداخت قیمت لوازم یدکی رنو ال نود هم هست بدانید، در ادامه بحث هم صفجه را ترک نکنید و همراه بمانید.

بهترین روغن موتور ال نود

قبل تر هم به آن اشاره شد که بهترین روغن موتور برای ال نود، مانند هر خودروی دیگری، نقشی حیاتی در عملکرد صحیح موتور ایفا می‌کند. وظایف اصلی روغن موتور در ال 90 عبارتند از مواردی که در پایین آن ها را مشاهده می کنیم. قابل ذکر است که شما برای تهیه بهترین روغن موتور برای ال 90 می توانید به فروشگاه اینترنتی معتبر یدکی سیتی مراجعه کنید.

روانکاری: روغن موتور با ایجاد یک لایه نازک بین قطعات متحرک موتور، اصطکاک را کاهش می‌دهد و به حرکت روان آن‌ها کمک می‌کند. این امر باعث افزایش عمر موتور و کاهش استهلاک آن می‌شود.

خنک‌کاری: روغن موتور گرما را از قطعات داغ موتور جذب می‌کند و آن را به رادیاتور منتقل می‌کند تا در آنجا خنک شود. این امر از بالارفتن شدید دمای موتور و آسیب دیدن قطعات آن جلوگیری می‌کند.

تمیز کردن: روغن موتور ذرات معلق و آلودگی‌ها را از داخل موتور جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را به فیلتر روغن منتقل می‌کند. این امر به حفظ کارکرد موتور و جلوگیری از گرفتگی مجاری روغن کمک می‌کند.

محافظت: روغن موتور با ایجاد یک لایه محافظ روی قطعات داخلی موتور، از آن‌ها در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی محافظت می‌کند.

کمک به آب‌بندی: روغن موتور به آب‌بندی رینگ‌ها و پیستون‌ها کمک می‌کند و از نشت گاز و روغن از داخل موتور جلوگیری می‌کند.

مطالب بیشتر: بهترین روغن موتور برای ساندرو

بهترین روغن موتور برای ال 90 چیست؟

استفاده از بهترین روغن موتور برای ال نود مزایای متعددی دارد، از جمله موارد که به شما کمک میکنند تشخیص دهید که بهترین روغن موتور برای ال 90 چیست؟ و استفاده از آن چه مزایایی دارد.

افزایش عمر موتور.

کاهش استهلاک موتور.

افزایش راندمان موتور.

کاهش صدا و لرزش موتور.

بهبود عملکرد موتور.

جلوگیری از بالا رفتن شدید حرارت موتور.

جلوگیری از خوردگی و زنگ‌زدگی قطعات موتور.

و… .

بهترین روغن موتور برای ال نود

بهترین روغن موتور برای ال نود، روغنی است که با مشخصات فنی موتور این خودرو مطابقت داشته باشد. در دفترچه راهنمای ال 90، نوع و ویسکوزیته روغن موتور مناسب برای این خودرو ذکر شده است. به طور کلی، برای ال 90 از روغن موتورهای با درجه ویسکوزیته 10W40 یا 5W40 استفاده می‌شود. برای انتخاب بهترین روغن موتور برای ال نود به نکات زیر توجه کنید.

به برند و کیفیت روغن موتور توجه کنید.

از روغن موتورهای با درجه ویسکوزیته مناسب برای آب و هوای منطقه خود استفاده کنید.

روغن موتور را به طور مرتب تعویض کنید.

از فیلتر روغن مناسب استفاده کنید.

 

بهترین روغن موتور برای ال نود

بهترین روغن موتور برای ال نود

روغن موتور ال 90 چند لیتر است؟

بهتر است این را هم در بحث بهترین روغن موتور برای ال نود بدانید که حجم روغن موتور ال 90 به دو صورت با و بدون فیلتر روغن محاسبه می‌شود که هر دوی آن ها در پایین آمده اند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در هر بار تعویض روغن موتور، تعویض فیلتر روغن نیز ضروری است.

بدون فیلتر روغن: 4.3 لیتر

با فیلتر روغن: 4.8 لیتر

زمان تعویض روغن موتور ال نود

زمان تعویض روغن موتور ال 90 به عوامل مختلفی مانند نوع روغن موتور مثل استفاده از بهترین روغن موتور برای ال نود یا استفاده از روغن متفرقه، شرایط آب و هوایی و نحوه رانندگی بستگی دارد. به طور کلی، تعویض روغن موتور ال 90 هر 5000 تا 10000 کیلومتر یا هر 6 ماه یکبار توصیه می‌شود. علائمی که نشان می‌دهند زمان تعویض روغن موتور ال 90 فرا رسیده است به طور کلی به شکل زیر هستند.

روشن شدن چراغ چک.

تغییر رنگ روغن موتور.

افزایش غلظت روغن موتور.

کاهش سطح روغن موتور.

شنیدن صدای غیرعادی از موتور.

کاهش راندمان موتور.

افزایش مصرف سوخت.

قیمت روغن موتور ال 90

قیمت روغن موتور ال 90 به عوامل مختلفی مانند برند، نوع و کیفیت روغن موتور، حجم روغن و محل خرید آن بستگی دارد. به طور کلی، قیمت بهترین روغن موتور برای ال نود بسیار متغیر است و بهتر است که برای کسب اطلاعات کامل در مورد آن با شماره 09105053933 تماس بگیرید. نکاتی در مورد قیمت روغن موتور ال 90 که بهتر است آن ها را بدانید در پایین آمده اند.

به دنبال روغن موتورهای باکیفیت و شناخته شده باشید.

از خرید روغن موتورهای تقلبی و بی‌کیفیت خودداری کنید.

قیمت‌های مختلف را از فروشگاه‌های مختلف مقایسه کنید.

از تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه فروشگاه های معتبر استفاده کنید.

خرید بهترین روغن موتور برای ال 90

اگر که تصمیم به خرید بهترین روغن موتور برای ال نود گرفته اید، بهتر است که خرید خود را از یک مرکز معتبر و کاربلد انجام دهید. جایی مانند فروشگاه اینترنتی یدک سیتی که یک فروشگاه قطعات و لوازم اصلی و اورجینال رنو می باشد، لوازمی مثل بهترین روغن موتور ال نود و انواع و اقسام قطعات خودروهای ساخت شرکت رنو. اما برای خرید بهترین روغن موتور برای ال 90 باید به موارد زیر توجه کنید.

ویسکوزیته روغن موتور: ویسکوزیته نشان‌دهنده غلظت روغن موتور است. برای ال 90 از روغن موتورهای با درجه ویسکوزیته 10W40 یا 5W40 استفاده می‌شود.

برند روغن موتور: برندهای مختلفی روغن موتور تولید می‌کنند. برخی از برندهای شناخته شده روغن موتور عبارتند از: توتال، کاسترول، elf، لیکومولی، ایرانول و بهران.

کیفیت روغن موتور: روغن موتورها در سطوح کیفی مختلف تولید می‌شوند. برای ال 90 از روغن موتورهایی با سطح کیفیت API SNیا ACEA A3/B4 استفاده کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *