دسته‌بندی نشده

علت ساییده شدن لاستیک خودرو

علت ساییده شدن لاستیک خودرو

آگاهی از علت ساییده شدن لاستیک خودرو موجب میشود تا از ایجاد این مشکل جلوگیری کنید و از لاستیک های خودروی خود برای طولانی مدت محافظت کنید. همانطور مطلعید مراقبت از خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به قیمت بالای خودروها در شرایط کنونی، عدم رسیدگی مناسب می‌تواند منجر به خسارت‌ها و هزینه‌های زیادی شود. یکی از مشکلات رایج برای خودروها، سایش لاستیک‌هاست.

لاستیک‌ها به دلیل تماس مداوم با سطح زمین، به تدریج فرسوده و ساییده می‌شوند. البته تنها دلیل سایش، اصطکاک با زمین نیست و عوامل دیگری نیز در این امر دخیل هستند. در ادامه، به بررسی کامل علت ساییده شدن لاستیک خودرو خواهیم پرداخت. تا انتهای این مقاله همراه یدک سیتی باشید.

مشاهده لیست قیمت لوازم یدکی اصلی ال 90

علت ساییده شدن لاستیک خودرو

در این بخش، به بررسی عواملی که موجب سایش لاستیک خودرو می‌شوند، به شکلی کامل و جامع می‌پردازیم. عوامل زیر نقش مهمی در فرسایش لاستیک دارند:

  1. ساختار لاستیک: نوع مواد به‌کار رفته در ساخت لاستیک، استحکام آن و مقاومت در برابر فشار، از عوامل مؤثری هستند که می‌توانند بر فرایند سایش لاستیک تأثیر بگذارند.
  2. شرایط آب و هوایی و جاده‌ای: عواملی مانند رطوبت، دما، کیفیت سطح جاده و وجود آب یا گرد و غبار می‌توانند به سایش سریع‌تر لاستیک کمک کنند.
  3. نحوه رانندگی: رانندگی با سرعت بالا، ترمزهای ناگهانی، تغییرات ناگهانی سرعت و سایر رفتارهای ناپایدار رانندگی، تأثیر زیادی بر سایش لاستیک‌ها دارند.
  4. توزیع نابرابر فشار: فشار نامتعادل روی سطح لاستیک می‌تواند منجر به سایش نامتقارن و سریع‌تر لاستیک شود.
  5. تنظیم نبودن فرمان: عدم تنظیم صحیح فرمان می‌تواند باعث کشیده شدن خودرو به یک سمت و سایش غیرطبیعی لاستیک‌ها شود. در صورت مواجهه با این مشکل، لازم است فوراً به عیب‌یابی بپردازید.
  6. تنظیم نبودن باد لاستیک‌ها: فشار نادرست باد در لاستیک‌ها یکی از دلایل رایج سایش آنها است. تنظیم نبودن باد می‌تواند منجر به سایش زودرس لاستیک‌ها شود.
  7. عدم هم‌راستایی لاستیک‌ها: هم‌راستا نبودن لاستیک‌ها با هم باعث سایش غیرطبیعی می‌شود. این مشکل باید توسط تعمیرکاران حرفه‌ای بررسی و رفع شود.
  8. خرابی فنرها: فنرها نقش مهمی در جلوگیری از فشار زیاد به لاستیک‌ها در هنگام عبور از دست‌اندازها دارند و خرابی آنها می‌تواند به سایش لاستیک‌ها منجر شود.
  9. ایرادات جلوبندی خودرو: خرابی در جلوبندی خودرو علاوه بر هزینه‌های زیاد، می‌تواند ایمنی راننده و سرنشینان را تهدید کرده و به سایش لاستیک‌ها منجر شود.

مشاهده لوازم یدکی مگان اورجینال

راه های جلوگیری از سایش لاستیک ها

لاستیک‌ها از اجزای حیاتی خودرو به شمار می‌روند و بی‌توجهی به آن‌ها می‌تواند خسارت‌های زیادی به دنبال داشته باشد. در ابتدا توصیه میشود با علت ساییده شدن لاستیک خودرو آشنا شوید و از بروز آن ها جلوگیری کنید درضمن با رعایت نکات زیر می‌توانید عمر و دوام لاستیک‌ها را افزایش دهید و از سایش نامتقارن آن‌ها جلوگیری کنید:

مشاهده لوازم یدکی اورجینال ساندرو

  1. با تنظیم مرتب فشار باد لاستیک‌ها، سلامت آن‌ها را تضمین کنید.
  2. به‌صورت دوره‌ای لاستیک‌ها را از نظر بالانس بودن بررسی کنید و در صورت مشاهده هرگونه ناهنجاری، فوراً اقدام کنید.
  3. به‌دلیل اینکه چرخ‌های جلویی زودتر از چرخ‌های عقبی ساییده می‌شوند، بهتر است هر ۲۰ هزار کیلومتر، لاستیک‌ها را به‌صورت ضربدری جابه‌جا کنید.
  4. لاستیک‌های زاپاس را در مکانی خشک، به‌دور از تابش مستقیم آفتاب و گرما به‌صورت عمودی نگهداری کنید.
  5. سنگ‌ها و اشیای ریزی که بین شیارهای لاستیک گیر کرده‌اند را خارج کنید.
  6. با حفظ سرعت متعادل در رانندگی، از اصطکاک بیش‌ازحد لاستیک‌ها با سطح جاده و در نتیجه سایش آن‌ها بکاهید.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *