آموزشی

بهترین ضد یخ برای مگان، ال نود، ساندرو

بهترین ضد یخ برای مگان، ال نود، ساندرو

ضد یخ مایعی شیمیایی است که با کاهش نقطه انجماد از یخ زدگی سیالات جلوگیری می کند و در تابستان نیز به ترکیب آب مقطر به عنوان خنک کننده مورد استفاده قرار میگیرد. هر نوع خودرو یک ضد یخ مناسب با ترکیبات مناسب خود را میطلبد برای اطلاع از بهترین ضد یخ برای مگان، ال نود، ساندرو میتوانید به سایت یدک سیتی مراجعه کرده و یا با شماره 09105053933 تماس حاصل کنید و ضمن دریافت خدمات میتوانید ضد یخ برای مگان، ال نود، ساندرو را تهیه بفرمایید.

انواع ضد یخ برای ماشین

انواع ضد یخ در دسته بندی های متفاوتی قرار میگیرند که در متریال ساخت و کاربرد متفاوت هستند.در ادامه به معرفی انواع ضد یخ می پردازیم:

الف) ضد یخ‌های با پایه معدنی: این نوع ضد یخ‌ها رایج‌ترین و پرمصرف‌ترین نوع موجود در بازار هستند و مدت زمان کارکرد آن‌ها در موتور یک سال است.

ب) ضد یخ‌های پایه آلی: این ضد یخ‌ها به دلیل نوع مواد افزودنی که در آن‌ها استفاده می‌شود، عمر طولانی‌تری نسبت به ضد یخ‌های معدنی دارند و مدت زمان کارکرد آن‌ها در موتور سه سال است.

نکته: بسیار مهم است که ضد یخ فقط در فصل سرد سال استفاده نشود، بلکه باید در تمام طول سال برای جلوگیری از خوردگی و حفظ موتور استفاده شود.

کاربرد ضد یخ

ضد یخ وظایف متعددی دارد که در این بخش به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

جلوگیری از یخ‌زدگی:

ضد یخ به طور اصلی وظیفه جلوگیری از یخ‌زدگی را بر عهده دارد. قطعات موتور خودرو عمدتاً از فلز ساخته شده‌اند و اگر آبی که در موتور جریان دارد در فصل‌های سرد یخ بزند، می‌تواند مشکلات جدی ایجاد کند، از جمله ترک برداشتن قطعات داخلی. با افزودن ضد یخ، نقطه انجماد آب کاهش یافته و از یخ‌زدگی جلوگیری می‌شود.

جلوگیری از جوش‌آوردن:

بر خلاف تصور رایج، ضد یخ تنها برای فصل‌های سرد نیست، بلکه در تابستان هم ضروری است. ضد یخ یا ضد جوش می‌تواند در هوای گرم، زمانی که دمای هوا به بیش از ۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، با افزایش نقطه جوش آب، از جوش‌آوردن موتور جلوگیری کند.

رسوب‌زدایی:

در قطعات مختلف خودرو که آب در آن‌ها جریان دارد، ممکن است رسوبات جمع شوند و در عملکرد اجزا مشکل ایجاد کنند. ضد یخ می‌تواند به عنوان یک رسوب‌زدا عمل کرده و این رسوبات را از بین ببرد.

حفاظت از قطعات فلزی:

یکی دیگر از وظایف مهم ضد یخ، حفاظت از قطعات فلزی موتور در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی است. ضد یخ مانع تشکیل اکسید آهن و سایر انواع خوردگی می‌شود، وظیفه‌ای که بسیاری از افراد از آن آگاه نیستند.

ویژگی های ضد یخ مناسب

یک ضد یخ مناسب باید دارای یک سری ویژگی های باشد. اما ویژگی های ضد یخ مناسب چیست؟ یک ضد یخ مناسب باید قادر باشد نقطه انجماد آب را در پایین‌ترین دماهای فصل سرد و روزهای یخبندان زمستان کاهش دهد. یک ضد یخ مرغوب از نظر شیمیایی پایدار است. این مایع باید نقطه جوش آب درون رادیاتور و سیستم خنک‌کننده را به سطح مطلوبی افزایش دهد و از تشکیل رسوبات در مایع رادیاتور جلوگیری کند. یک ضد یخ استاندارد و مفید نه تنها خاصیت ضد زنگ و ضد خوردگی دارد، بلکه باعث پوسیدگی قطعات پلاستیکی سیستم خنک‌کننده نمی‌شود. هرچند همه ضد یخ‌ها سمی هستند، ولی هر چه میزان سم آن‌ها کمتر باشد، اثرات زیست‌محیطی مخرب کمتری دارند. ضد یخ باید ضد اشتعال باشد و به راحتی آتش نگیرد. همچنین بوی نامطبوع نداشته باشد. در برابر گرما خاصیت انبساطی کمی داشته باشد و در صورت ریختن روی بدنه و دیگر اجزای موتور و خودرو، اثر مخرب نگذارد.

نکاتی درمورد ضد یخ مناسب

برخی نکات درمورد ضد یخ مناسب وجود دارد که با دانستن آن میتوان از خودرو خود به خوبی مراقبت کنید.

1- دفترچه راهنمای خودرو را مطالعه کنید

نوع و نسبت ترکیب ضد یخ مناسب برای خودروی شما در دفترچه راهنمای مالک ذکر شده است. این اطلاعات بسیار حیاتی هستند و باید بر اساس آن‌ها عمل کنید و یک ضد یخ مناسب را تهیه کنید.

2- در صورت عدم دسترسی به دفترچه راهنما، از نمایندگی خودرو مشورت بگیرید

اگر به دفترچه راهنما دسترسی ندارید، به خصوص در مورد خودروهای کارکرده و قدیمی، بهتر است با نمایندگی مخصوص خودروی خود مشورت کنید تا نوع مناسب ضد یخ را به شما معرفی کنند.

3- مشاوره از فروشگاه‌های لوازم یدکی

بهترین ضد یخ برای مگان، ال نود، ساندرو

فروشگاه‌های لوازم یدکی خودرو نیز می‌توانند شما را در انتخاب ضد یخ مناسب بر اساس مدل و سال ساخت خودرو راهنمایی کنند. آن‌ها دارای دانش و تجربه در این زمینه هستند و می‌توانند شما را در انتخاب بهترین ضد یخ  مگان، ال نود، ساندرو  یاری دهند. یکی از معتبر ترین لوازم یدکی ها یدک سیتی است که ضمن ارائه مشاوره خدمت مشتریان معتبر ضد یخ برای مگان، ال نود، ساندرو را به صورت اورجینال و با بالاترین کیفیت خدمت شما ارائه می دهد. برای دریافت مشاوره و خرید میتوانید به سایت یدک سیتی مراجعه کرده و یا با شماره 09105053933 تماس حاصل بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *